Du känner till vad jag tycker om Telia och dess digitala kackerlackor som jagar folk i tid och otid.
Dessvärre sprider sig smittan – nu till Trygg Hansa.
Klockan halv nio på kvällen blir jag uppringd av ”Jonas” från 08 – 519 305 80 (spärra omedelbart det numret i era mobiler!) som vill kränga försäkringar. Naturligtvis har ”Jonas” inget efternamn, om han nu överhuvudtaget heter Jonas.
Efter att ha lyckats bli av med honom går jag in på Trygg Hansas hemsida för att hitta en e-mailadress. Det finns inte. Man kan meddela sig med bolaget via formulär, som det så vackert heter. När jag försöker det kräver tekniken att jag lämnar mitt personnummer (varför i hela höge helvete då?), annars går det inte att skicka. Detta föranleder frågan huruvida bolaget bedriver olaglig personregistrering.
Efter ett långt samtal med kundtjänst får jag slutligen e-mailadressen till Jonas Eriksson som sägs vara presschef. Till honom mailar jag följande:
Här har du en riktig mailadress till Trygg Hansa. kundsynpunkter@trygghansa.se