De digitala kackerlackornas marsch

Idiotin fortsätter och jag tror inte att det finns så mycket hopp för Telia längre.

Efter att ha blivit trakasserad i min bostad i tre år av företagets ”fristående representanter” som ringer ”på uppdrag” av Telia, har jag ett otal gånger kontaktat Telia och fått skriftliga garantier för att få vara ifred.

De som ringer är sorgliga robotar som rabblar ett budskap från ett papper. När man ber att få ringa tillbaka eller tala med deras chef kommer alltid – oavsett företag – samma besked:

*Företaget har inga ingående telefonlinjer (fantastiskt med tanke på att man arbetar med att sälja telefoni)

*Säljaren vet inte vad chefen heter (skulle du köpa något av en säljare som inte vet vad chefen heter?)

och/eller

*säljaren kan av tekniska skäl inte koppla till chefen som dessutom är väldigt upptagen(med att trakassera andra kunder, kanske?!)

Senast i dag blev jag uppringd av en ung man från företaget TELESOL (vilket jävla namn!) som tidigare har garanterat att jag inte ska bli uppringd igen. Tidigare har jag blivit trakasserad av bland andra Dialect (vars vd Mats Kraitsik Kalvik – som för övrigt tjänar 19 miljoner om året på att låta säljare trakassera folk – tycker att jag borde lära mig ett bättre uppförande. Pray for a miracle, Kalvik – låt dina slavar lämna mig ifred så ska jag uppföra mig), Com7, Telefokus och en rad andra bolag med fantasifulla namn.

Från min tid på tropiska breddgrader vet jag att det är oerhört svårt att utrota kackerlackor. Men att få bort Telias digitala kackerlackor från livet verkar värre, för att inte säga omöjligt.

Vid det här laget har jag roat mig med anti-Telia-kampanjen så länge att företaget har förlorat över en kvarts miljon kronor på att goda vänner och läsare sagt upp sina mångåriga Teliaabonnemang. Och kampen fortsätter, det här ska kosta Telia en miljon innan det är klart.

Jag är förstås fortfarande nyfiken på Telias affärsidé. ”Trakassera kunderna tills de lämnar oss för en konkurrent – då minskar ju våra kostnader”

Tänkte ni verkligen rätt där, Telia?

Hans G. Larsson är informationsansvarig på Telias Kundrelationer. Vi har haft en – ska vi kalla det korrespondens – om det här. Larsson var först ursäktande och vartefter trakasserierna fortsatte blev han olycklig. Nu har han slutat kommunicera, svarar inte längre på mina mail.

Det skulle inte heller jag göra om jag var han. Losec skulle vara en temporär lösning.

 

3 svar på ”De digitala kackerlackornas marsch

  1. Är digitala kackerlackor en uppgraderad version av den modell som LT Östersund uppger sig ha hittat i SD och i så fall: Skulle inte nämnda tidning kunna bidraga med utrotningsassistans eftersom dess redaktion verkar ha tillgång till såväl beprövade bekämpningsmedel som själva hanteringstekniken?
    Halte-Fan

    • Nej, klart att de inte betalar. Om det kom ut att de betalade skulle tusentals människor börja fakturera dem. Om jag skickar kravet till Kronofogden, vilket jag sannolikt gör, måste de offra dyrbara timmar på att bestrida, vilket är kul. Men att uppmana ALLA som känner sig trakasserade att fakturera Telia för tidsspillan är en bra idé! :o) Kriget fortsätter!

Kommentarer är stängda.