Jag ber om ursäkt!

Hans G. Larsson, informationsansvarig på Telias kundrelationer, har kvicknat till och återupptagit kommunikationen med mig. Det är bra. Dock är han lite bedrövad över att jag – i mitt krig mot Telia –  ”skjuter på pianisten”, det vill säga honom. Han påpekar att han redan från att han fick kännedom om vad som händer mig, har tyckt att det var trist. Han påpekar vidare att han inte har givit mig några garantier för att jag aldrig mer ska bli trakasserad av Telia, men att han gör sitt bästa för att åtgärda problemet. Det är a) korrekt och b) mycket bra.

Alltså ber jag Hans G. Larsson om ursäkt för att jag skjutit på honom. Här och nu!

Men – naturligtvis finns det en anledning. Hans G. Larsson är den ende i detta gigantiska företag som vågat skicka ett svar på alla de brev och mail jag tillställt Telia under de tre år företagets ”representanter” trakasserat mig.

Det är tråkigt att jag därmed tvingas ge Telias hittills enda ansikte – Lars – på tafsen i mina blogginlägg. Det är dock betydligt tråkigare, för att inte säga bedrövligt, att inte en enda av hans ansvariga chefer törs sticka fram nyllet!

Lars skriver: ”Att mina svar uteblivit fram tills idag beror på att jag inte fått några bra svar internt om hur vi ska lösa detta. Uppenbarligen hjälper ju inte vår egen spärr … ” Detta säger mer om Telias fjollchefer än om Hans eller mig.

Läs: Karln har försökt. Men som jag skrev – inte en enda ansvarig människa inom Telia vill eller törs resa sig upp, ta ansvar och komma med ett svar som är värt något.

Alltså: Lars chefer och beslutsfattare inom Telia är en packe pussies som inte skulle överleva i tio minuter i en förort. Kvinnor som inte törs vara kvinnor, män som inte törs vara män. Patetiska människor som sopar in bedrövligt höga löner för att – när det skiter sig – gömma sig bakom en informationskille istället för att resa sig och säga: ”Okej, vi har gjort fel. Vi ber om ursäkt. Vi ska kompensera dig som kund. Vi ska åtgärda felet. Nu.”

Men det har inte skett och jag sätter min hunds tuggben på att det inte kommer att ske. På den gamla tiden när Televerket var ett statligt bolag fanns det ett tjänstemannaansvar, när människor var tvungna att göra något så märkligt som att ta ansvar för sina handlingar och beslut.

Den tiden är förbi.

Så i dag kan Telias beslutsfattare med en harkling rätta till slipsen, låta sina telefonstalkers fortsätta förfölja mig och låta Lars G ta smällen när jag blir arg.

Jag väntar fortfarande på att dessa makthavare ska visa ett uns av a) empati b) moral c) ansvar d) styrka. Dessutom tycker jag att de ska ge mig sina hemtelefonnummer så att vi, vänner, kan ringa dem dygnet runt och komma med ”förslag”.

Till dess: Bojkotta Telia, Telisol, Dialect, Com7 och TDC Telefokus, samt alla andra digitala kackerlackor som ringer upp dig. Var inte trevlig, be dem bara dra åt helvete när de stör dig och tar upp din tid.

Du har full moralisk rätt att försvara din integritet, likaväl som de – i brist på intelligens och empati – försvarar sin legala rätt att fucka upp ditt liv.

NU väntar jag med spänning på att en enda av Lars chefer ska våga kontakta mig. Men du – sätt inte en Trisslott på det…

 

2 svar på ”Jag ber om ursäkt!

  1. Mattias, jag är böjd att hålla med men tycker samtidigt att tragiken slår igenom när ett av landets största teleföretag inte klarar av att spärra ett nummer, än mindre att stå för det… :o)

Kommentarer är stängda.