SL – vakna!

Jo jo, jag har läst, sett och hört åtminstone hälften av bortförklaringarna. Ni har fått direktiv uppifrån. Blivit decentraliserade, bolagiserade, uppköpta, privatiserade och allt det där, vilket också i grund och botten har visat sig tragiskt. I dag fungerar ni ju ännu sämre än när ni arbetade som ett socialistiskt kollektiv. Illa.

Jag har nyss postat ett gammalt hederligt pappersbrev till er. Eftersom jag inte har ett uns av hopp om att det

a) ska nå er, eftersom posten privatiserats

b) om det mot förmodan når er, ska göra någon verkan eftersom ni inte kan bestämma till vilket av alla privata riskkapitalistbolag det ska vidarebefordras

Icke desto mindre:

Eftersom er hemsida knappast drabbas av snöoväder i augusti, är det minsta man kan begära, att den ska fungera när man vill registrera sina tonårsbarns svindyra terminskort på den.

Och det kan man inte. Man kan inte heller skicka ett felmeddelande till er.

Wake up, det är 2012 nu.

Alltså publiceras här, bortsett från personuppgifterna, det brev som i morgon snigelpostas till er, med en lam förhoppning om att någon ska reagera:

SL kundtjänst
Box 30047
104 25 Stockholm

2012 – 08 – 22

Beträffande registrering av SL-kort för ungdomar

Jag är milt uttryckt förvånad, snarare chockad. Förutom de pengar jag eller skolan betalar för att en tonåring ska kunna åka med de kommunikationer som fungerar hjälpligt på sommaren och med u-landstouch på vintern (ni tycks fortfarande lika förvånade varje år, över att det blir kallt och kommer snö. Ska jag berätta en hemlis…? :-)) ska jag betala 720 kronor per termin och barn (!) för att de ska få åka på
kvällar och helger.

När jag sedan ska registrera korten som en försäkring mot förlust, upptäcker jag åter att er hemsida inte fungerar. När jag ska skicka ett meddelande om detta upptäcker jag
att er hemsida inte fungerar. När jag ska meddela er detta via den Facebook-sida ni
rekommenderar upptäcker jag att det inte går att kommunicera med er där.

Jag vet inte riktigt hur er sannolikt väl avlönade kommunikationsdirektör tänkte, men jag kan meddela att det var ett feltänk.

Nu gör vi så här. Ni registrerar korten med uppgifterna nedan, och tar ansvaret för dem till dess att ni meddelat att hemsidesregistreringen fungerar:

XXXXXXXXXXXXXXX Öhrlund, kortnummer xxxxxxxxxxxxxxx

XXXXXXXXXXXXXXX Öhrlund, kortnummer xxxxxxxxxxxxxxx

Kan ni bara för en sekund skita i att förhandla lågpriser med kineser och fransmän och istället försöka se till att den mest grundläggande delen av er verksamhet fungerar?

Tack

Vänligen bekräfta skriftligen och omgående.

Med vänlig hälsning,

Dag Öhrlund

 

 

3 svar på ”SL – vakna!

  1. SL har skriftligen bett om ursäkt, garanterat att korten är registrerade och utlovat förbättringar vad gäller hemsidans funktion.
    Den som lever får se…

Kommentarer är stängda.