Telia ljuger – igen!

Under de senaste åren har jag systematiskt blivit trakasserad av kretiner som representerar Telia. De gör alla sitt bästa för att lura mig och få mig att byta till sämre och dyrare abonnemangsformer, och inbland har de lyckats.

I år fick jag nog och startade krig mot Telia, ett krig som är långt ifrån över. Du som vill och orkar kan läsa en del av händelseutvecklingen här:

https://www.ohrlund.se/blogg/?p=1376

Det intressantaste är dock följande: I ett mail den 8 maj i år skriver Maria Dahlin på Telias kundtjänst så här till mig:

”Hej igen!
Jag har nu fått en bekräftelse på att du är borttagen från Telias
utåtriktade aktiviteter. Vilket innebär att du inte kommer att
bli uppringd i framtiden.
Med vänlig hälsning …”

Det där höll naturligtvis inte mer än något dygn, förrän nya ”representanter” började ringa, gärna på okristliga tider. Jag kontaktade Telia, fick nya garantier om att jag aldrig mer skulle bli uppringd.

Senast i förra veckan, när jag var utomlands, ringde en ny klämkäck typ ”på uppdrag av Telia” med ett ”erbjudande”. Och i dag ringde ”Martin” (naturligtvis inget efternamn) från ”Kom 7 AB” (vilket urbota fånigt namn).

Jag bad förstås att få prata med Martins chef och då kom ”Henke” (naturligtvis inget efternamn). Jag frågade när Kom 7 hade fått mitt nummer av Telia och fick det fantastiska svaret:

”Ahmen asså ja kan ju ente ta ansvar för varifrån just den hära säljaren har skaffat ditt nummer!”

En värdig representant för Telia, minsann. Själv är jag ytterst tacksam för att Henke varken blev hjärnkirurg eller fick en mer framstående position i samhället.

Sedan kriget mot Telia inleddes har jag fått 26 personer att säga upp ett eller flera abonnemang. Vidare har jag genom att fakturera Telia för den tid de förstör för mig, orsakat dem kostnader i form av tidsspillan och jurister. Enligt försiktiga beräkningar kommer de under den kommande femårsperioden att förlora mellan 200 000 – 250 000 kronor på grund av att de inte kan sköta sig, be om ursäkt, hålla sina löften och betala skadestånd.

Målet är att det här ska kosta Telia en miljon, och dit kommer vi att nå!

Allt för att någon konsultnisse på företaget tror att man vinner på att trakassera kunder och övertala dem till dåliga deal, istället för att vårda dem.

Tragiskt.

 

2 svar på ”Telia ljuger – igen!

  1. BRA jobbat! Här är telefonen faktiskt varit fri från representanter sedan den lilla flickan med frampressat efternamn lovade dyrt och heligt att ta bort mig från listan. Hon kanske lyckades, även om jag nog tror att någon kommer att gräva fram mig så småningom.

    Det senaste vi hade med just Telia att göra (förutom att betala räkningarna eftersom vi har telefonerna genom dem) var när vi blev uppringda för att även ta tv:n genom Telia. Eftersom just tv är något vi funderar på (vi har nu bara SVT etc), bad vi att få fundera och att han skulle återkomma. Han återkom. Då frågade vi honom också om det verkligen var så att vi kunde få tv från Telia, eftersom vi hade fått besked om att vi bodde för långt från sändaren, när vi köpte huset. Jooo då, inga problem. Kontraktet skulle skickas genast, och så skulle det hela komma igång inom x veckor. Detta var i våras. Ännu inget kontrakt, ännu ingen tv genom Telia. Förmodligen är det så att vi fortfarande bor för långt från sändaren.

    Stå på dig! Dina vapensystrar står dig bi!

  2. Tack, Marianne. Någon gång måste väl Telias kompletta vansinne ändå kunna ta slut. Tills dess svider väl inget bättre än att de förlorar pengar på sitt beteende – varje dag! :o)

Kommentarer är stängda.